Natuur als Kunst

De opzet van de groep is om diverse aspecten van natuurfotografie te beoefenen, elkaar te inspireren en om leden aan te zetten tot verbetering en verdieping van hun foto’s.

De meer traditionele natuurfoto’s komen aan bod, maar ook verkennen veel leden de meer creatieve en kunstzinnige kant, waaronder beeldbewerking en het spelen met diverse lenzen.

Soms is er een thema waar we gezamenlijk mee aan de slag gaan voor een presentatie op de clubavonden gedurende het clubseizoen.

Een andere keer kiest ieder voor zich een onderwerp of thema waar hij of zij wat langer aan gaat werken. De bedoeling daarvan is dat je je kan verdiepen en verbeteren door vaker te oefenen of naar eenzelfde plek te gaan om nogmaals aan de slag te gaan en te kijken of er nog meer uit te halen valt.

Om naast de clubavonden onderling wat meer interactie te genereren, is er op Facebook  een besloten groep waar de leden foto’s kunnen plaatsen. Je kunt vragen om tips en opmerkingen of gewoon het werk laten zien waar je mee bezig bent. Soms wordt hier ook een klein thema, onderwerp of creatieve benadering opgepakt, zoals Out of Focus,  ICM techniek of in de Pep Ventosa stijl fotograferen. Meestal niet met de hele groep, wie wil kan meedoen.

Gedurende het jaar proberen we diverse uitjes met de werkgroep te organiseren, al dan niet in de nabije omgeving. Dit plannen we meestal via afspreken.nl. Soms doordeweeks, soms in een weekend zodat iedereen kans heeft om mee te kunnen.

Uitjes seizoen 2022

• In april gingen we naar de Hortus in Amsterdam.
  • Inspiratie wandelingen waren er in mei in het bos bij Gooilust en de Rhododendronvallei, bedoeld om zo maar wat te fotograferen en wellicht op een nieuw idee te komen.
  • In juni gingen we naar de foto expositie Flower Power van Dennis-A-Tjak in het Muiderslot. We konden aansluitend fotograferen in de tuin rondom het kasteel. Een aantal leden ging daar naartoe op de e-bike.
  • Na de zomerstop waren we eind september met een grote afvaardiging naar Leiden, de Hortus Botanicus om te fotograferen en het Japanmuseum Sieboldhuis voor een foto-expositie

Thema Monet