Portretfotografie

Een goede portretfoto heeft iets magisch. Een sprekende blik in de camera, gevangen in prachtig licht en begeleidt door sterke compositie. Om deze aspecten van portretfotografie bij elkaar te brengen, heb je o.a. kennis nodig van basis camera instellingen zoals diafragma, sluitertijd en ISO

Toch is er meer dan alleen goede techniek nodig voor mooie portretfoto’s. We proberen elkaar dingen te leren op het technische vlak, maar ook creativiteit en omgang met mensen. We geven elkaar algemene tips die in elke situatie nuttig zijn.
Welke camera instellingen je gebruikt als je portretten fotografeert.
Welke camera en lens kun je gebruiken voor portretfotografie.
Hoe je goed licht vindt om portretten te maken.
Daarnaast tips om binnen portretten te fotograferen of juist buiten. Verder is er aandacht voor creatieve portretfotografie en hoe je omgaat met de mensen die je op de foto zet.

Om naast de clubavonden onderling wat meer interactie te genereren, is er op Facebook  een besloten groep waar de leden foto’s kunnen plaatsen. Je kunt vragen om tips en opmerkingen of gewoon het werk laten zien waar je mee bezig bent.