Straatfotografie

Wat doet de werkgroep straatfotografie? De naam straatfotowerkgroep zegt het al. We maken foto’s op straat. Daar kun je heel veel kanten mee op. De één maakt alleen portretten van mensen op straat, de ander maakt meer architectuurfoto’s met ergens toch nog een menselijk gestalte in beeld. De één bewerkt zijn foto’s, de ander wil dat juist helemaal niet. Opzet van de groep is om diverse aspecten van straatfotografie te beoefenen, elkaar te inspireren en om leden aan te zetten tot verbetering en verdieping van hun foto’s.

Soms is er een thema waar we gezamenlijk mee aan de slag gaan voor een presentatie op de clubavond. Het is goed om te zien hoe anderen met dezelfde opdracht omgaan. Zo kun je je verdiepen en verbeteren.

Om naast de clubavonden onderling wat meer interactie te genereren, is er op Facebook een besloten groep waar de leden foto’s kunnen plaatsen. Je kunt vragen om tips en opmerkingen of gewoon het werk laten zien waar je mee bezig bent.

Gedurende het jaar proberen we diverse uitjes met de werkgroep te organiseren, al dan niet in de nabije omgeving. Dit plannen we meestal in een weekend via afspreken.nl.

We hebben weinig kunnen afspreken het afgelopen jaar. We zijn nog een keer met een klein groepje in de Zoutkeet geweest om foto’s te bespreken. Om voor de presentatie van februari iets te kunnen laten zien zijn we met een groepje naar de skatebaan in Amsterdam geweest. Leuk plek. We zijn met de mensen die facebook hebben wel wat actiever geweest. Je kan daar natuurlijk makkelijk foto’s posten en ze van commentaar voorzien. De ‘straat’ hebben we wat ruimer genomen, omdat mensen voornamelijk buiten (bos, hei) te vinden zijn.